Cuprins nr. 3-4 / 2017

Calendar sărbători, celebrări şi evenimente mondiale, internaţionale, naţionale, profesionale, religioase şi distractive (I) (septembrie 2017 – februarie 2018) (Graţiela Vişan)5
Studii

Educaţia bilingvă în învăţământul preşcolar (Nicoleta Savu)45
eTwinning – program al Uniunii Europene "Învăţarea în învăţământul preşcolar prin intermediul proiectelor eTwinning" (Florina Popescu)63

eTwinning – program al Uniunii Europene "ÎNVĂŢAREA ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREŞCOLAR PRIN INTERMEDIUL PROIECTELOR eTWINNING"


Prof. Florina Popescu
Grăd. cu P.P. nr. 1, Târgovişte



REZUMAT
Învăţarea prin proiectele eTwinning conduce la îmbunătăţirea actului educaţional, motivând copiii să parcurgă experienţele de învăţare, într‑un ritm propriu, implicându‑i în propria formare prin dezvoltarea competenţelor secolului XXI şi reprezentând o provocare pentru cadrul didactic modern. Acţiunea eTwinning generează valoare, competitivitate, creativitate, învăţare modernă, reprezintă un cadru atractiv de învăţare pentru copii şi pentru cadre didactice, prezintă instrumente pedagogice care integrează noile tehnologii în procesul de învăţare, reprezintă o resursă importantă de idei pentru activităţile de învăţare. eTwinning se constituie într‑un mediu de învăţare şi cooperare care asigură autoreglarea permanentă a procesului instructiv‑educativ, unul dintre rezultatele vizibile şi imediate o reprezintă modificarea produsă în metodele şi tehnicile de învăţare.

Cuvinte cheie: e-learning, e-Twinning, colaborare, interdisciplinaritate, mediu de învăţare.
Jocul didactic matematic la grupele mici şi mijlocii (Daniela Mîndrean)66
Optionale

Programă opţional "Cartea, prietena mea" (Cristiana Vlad)70
Planificarea activităţii opţionale de educaţie pentru sănătate "Cum să fiu sănătos" (Elena Slapciu)72
Opţional educaţie religioasă "Să-i educăm prin credinţă" (Dana-Ramona Hoţoiu, Daniela Ionescu)76
Demersuri didactice

Proiecte tematice

Proiect tematic "A fost odată..." (Gabriela Alexandru)87
Proiect tematic "Lumea animalelor" (Laura-Maria Greab, Ana-Teodora Matei)91
Proiect tematic "Din tainele artelor" (Ramona Marta Palade)104
Proiect tematic "Toţi suntem copii, toţi suntem egali" (Mirela Cucu, Olga Buzenchi)117
Proiecte didactice

Metoda Kett – Prezentare succintă şi proiect de activitate integrată (Laura-Maria Greab)121
Proiect didactic "De la joc… la educaţie financiară" (Cristina Beldianu, Gabriela Cosma, Andreea Violeta Burlacu, Magdalena Cojocaru)128
Proiect de activitate "Strugurele" (model pentru o activitate de observare) (Vasilica Duţu)131
Proiect de activitate integrată "Bradul" (Adina-Elena Prisecaru)136
Proiect de activitate integrată "Eminescu şi codrul" (Ramona Nădejde)144
Scenariu didactic "Prietenii de la Poli" (Carmen Milaş)147
Proiect de activitate "În lumea celor care nu cuvântă" (Vasilica Duţu)151
Proiect de activitate "În lumea animalelor" (Mihaela Nicoleta Simion)155
Proiect de activitate "Peştele" (Vasilica Duţu)159
Activitate integrată pe o zi "Prietenul meu de la Polul Nord" (Raluca Haidu)164
Proiect didactic "Călătorie prin oraşul meu" (Ioana Claudia Neculoiu)172
Proiect de activitate integrată "Să fim prieteni sau nu?" (Daniela Ungureanu)178
Proiect de activitate integrată "Pe cărările anotimpurilor" (Anca Trifu)182
Proiect de activitate integrată "Do-re-mi, cântaţi, copii!" (Anca Caragea)190
Învăţământ primar

Proiect didactic "Medii de viaţă" (Florentina Zarafu)195
Proiect de lecţie "Meserii" (Florentina Zarafu)199
Scenariu didactic "Să descoperim... primăvara!" (Cristina-Ionela Badea)202
Proiect de lecţie "Spre tărâmul cunoaşterii" – Învăţământ simultan (Roxana Claudia Sipos)207
Proiectarea pedagogică a activităţii anuale

Planificare anuală – Domeniul Psihomotric – Nivel I – Grupa mică (3-4 ani) (Emilia Dan)212
Planificare anuală – Domeniul Psihomotric – Nivel I – Grupa mijlocie (4-5 ani) (Emilia Dan)215
Planificare anuală – Domeniul Psihomotric – Nivel II – Grupa mare (5-6 ani) (Emilia Dan)218
Planificarea tematică anuală – Nivel II (Grupa mare), Semestrele I şi II (Vasilica Duţu)222